onsdag 25. februar 2009

Smart? nei

Det finnes to typer smarte folk. Det er de som er utrolig flinke, reflekterte og fornuftige, også er det de som tror de er bedre enn alle andre, men som bare er "skoleflinke" som jeg kaller det.

Når jeg sier skoleflink mener jeg at selv om du har lært deg pensum til en prøve betyr ikke det at du er det jeg vil definere som smart, for det kan alle klare hvis de bare leser det mange nok ganger. Å skrive ned det man har lest er ikke noe man bruker hjernen særlig mye på.

Når 'smarte' folk rakker ned på andre, og kaller de dumme, er de smarte da? Hvis de hadde vært så smarte som de tror de er hadde de skjønt at siden de er så smarte så er det logisk at de vil møte mennesker som ikke er like smarte. Beklager å måtte skuffe dere overlegne 'smarte' folk der ute, men de blir ikke smartere av at dere konstant forteller de at de er dumme.
Jeg er så irritert, at jeg vet ikke engang hva jeg skal skrive.

bloglovin

xoxo

2 kommentarer:

Julie ps sa...

det er skikkelig irriterende med folk som konstant rakke ned på andre fordi de liksom er så mye bedre.......... arrg

Anonym sa...

sv; Du fant det ut ? :-)