mandag 1. desember 2008

Jul i blåfjell

Da jeg var liten så jeg alltid på de julekalenderene som gikk på tv fra 1.-24. desember. I år er det Jul i blåfjell som går, kl 18:00 på nrk og nrk super.
Jeg hadde kalender, lue, CD, sokker, genser, alt fra blåfjell. Det var så kult da vi gikk på barneskolen, vi pleide faktisk å leke det i friminuttet. Jeg husker at jeg syntes alle sangene var så søte, og at det var så fint inne i blåfjell, der de bodde. Og hver gang de holdt på å bli stengt ut av fjellet ble jeg kjemperedd.

Det jeg lurer på er, når blir man for små til å se julekalenderene på tv som for eksempel:
*Skomakker Anderson
*Jul i blåfjell
*Jul i svingen
*Barnas juleshow
*Det rødnisse programmet som jeg har glemt navnet på
Jeg tror jeg har sett alle utenom barnas juleshow, for det ble alt for kjedelig (det syntes til og med Martine!) Jul i svingen var definitivt det koseligste, jeg tror det gikk i forifjor eller noe sånt.

Hvilken kalender ser du på tv i år?

xoxo

5 kommentarer:

THE FASHIONISTA sa...

The Julekalender & Jul i blåfjell (A) man blir aldri for gammel til julekalendere :)

Anonym sa...

Enig med Vilde: Man blir aldri for gammel til det! :-)

Julie ps sa...

jeg blir aldri for gammel til noen av de der juleseriene, de hører jo med til jula! :-D

Marie sa...

Jeg føler meg bittelitt ensom i det hjørnet med de som faktisk er litt smålei kalenderbarnetv (a)

Anonym sa...

Amalies Jul :-D man blir ALDRI for gammel