mandag 1. desember 2008

Fortsettelse på forrige innlegg

"Jeg lurer litt på hva som kan skje hvis vi ikke sparer på kjærlighetserklæringene og godordene - blir de oppbrukt? Mister de sin mening?"

Da kan jeg legge til dette som en fortsettelse på forrige innlegg:
Jeg tror at hvis man sier at man elsker eller hater ting/folk så mister det sin mening ja. Derfor mener jeg at for eksempel hvis man har en ny kjæreste, så trenger man ikke å si at man elsker han/henne selvom den andre sier det. Si det når du føler at det er rett. Man trenger heller ikke å si "elsker-deg-beste-kjæresten-i-verden" etter hver eneste melding.
Jeg selv synes hvertfall at det er mye koseligere å få høre det noen få ganger, trenger ikke å være hver dag engang. Når man har sånne mile-lange vers om hvor mye man elsker en person i hver eneste melding, og det samme til den kjæresten som kommer noen uker etter så blir det litt feil. Jeg mener, hvis man sender alle de lange meldingene hver dag, så er det sikkert koselig i begynnelsen, men hva gjør man når det er en helt spesiell anledning som at dere for eksempel har ett-års jubileum eller noe, hva skal man da si når alle de fine ordene er så hverdagslige?

Jeg tror at når det gjelder omtrent alle mulige ord så mister de sin mening hvis man sier de hele tiden. Derfor bør man ta bedre vare på de helt spesielle ordene som å elske og å hate, for det er sterke ord med viktig betydning som man ikke bør si til hva og hvem som helst.

xoxo

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh, Julie du e så utrolig flink til å skrive å få frem det viktige, og du sier det akkurat som det er, du klarer å få rette ord på ting. men uansett, jeg elsker deg faktisk : - )

Anonym sa...

Det tror jeg du har helt rett i, Julie. Ved å spare litt på de sterkeste ordene så bevarer de sin kraft...
Jeg har tenkt på det noen ganger; hvordan skal forsiden på VG se ut hvis Norge er blitt innvadert av et annet land? Når etellerannet om en som har vært med på "Skal vi danse" presenteres som om 3. verdenskrig var brutt løs...

Julie sa...

Vanskelig spørsmål.. hm, det er ikke sikkert at de som jobbet der hadde fått lov til å skrive noe i det hele tatt?
Hvis de hadde fått lov hadde de vell skrevet om forskjellige ting som har skjedd, folk som har dødd, hva som er bomba/ødelagt osv?