lørdag 1. november 2008

Gult er kult

Halloween partyet i går var veldig koselig. Da jeg kom dit hadde ikke resten av jentene som var hjemme hos Julie kledd seg ut enda, så jeg følte meg litt smådum. Men de begynte ett kvarter senere da, så det gikk bra.


Da alle hadde kommet spiste vi pizza og så en film som het "1408" Den var ikke sånn kjempeskummel, men den var bare veldig ekkel. Den handlet om en forfatter som ikke tror på spøkelser osv. Så får han høre om et berømt rom på Dolphin Hotell i New York, som er beryktet over at det er store, overnaturlige krefter der. Krefter som har fått gjester på det rommet til å å bli gal og enda verre, ta selvmord. Mike ankommer dette hotellet, og er fast bestemt på å overnatte på rom 1408, som ikke lenger er i bruk. Ansatte i resepsjonen nekter å la ham overnatte på det rommet og kontakter selveste hotelldirektøren for å overbevise Mike om at det er et rom man bør holde seg unna.

Men hotelldirektøren Gerald Olin tar med Mike inne på kontoret sitt. Der forsøker han å skremme Mike vekk fra hotellet ved hjelp av historier og visning av bilder som har skjedd inne på det spesielle rommet, men Gerald finner fort ut at Mike er en hard nøtt å knekke. Det virker ikke som om han lar seg skremme. Det virker heller som om han koser seg med å høre dise historiene og han har gjort en research som imponerer hotelldirektøren. Til slutt lar direktøren seg overtale.
Dermed får Mike nøkkelen til rommet han lenge har etterlengtet å utforske. Skuffelsen blir stor så fort han kommer inn. Det ser ut som hvilket som helst rom. Rett og slett helt vanlig. Med seg har han sin bærbare pc, og en båndopptaker for å dokumentere opplevelsene sine.

Først undersøker han rommene. Deretter regner han med at det blir en kjedelig kveld på hotellrommet, det virker som om ingenting kommer til å skje. Alt er stille. Bortsett fra babyen som skriker på naborommet.
Men kjedsomheten varer ikke så lenge som han tror. Radioen slår seg på av seg selv, og det er da marerittet begynner og fortiden hjemsøker ham. Dette blir en reise han ikke kommer smertefritt fra.






- filmanmeldelse fra vg



I dag dro jeg til klæbu for å møte Ola, Julie og Martin. Bussen var teit så jeg måtte "mellomlande" i byen. Der skulle jeg vente i en time før neste buss gikk, så jeg fant ut at jeg likedågodt kunne gå inn på tr.heim torg. Som noen av dere sikkert vet så er det vanskelig for meg å gå inn på et kjøpesenter uten å kjøpe en eneste ting, så jeg kjøpte en kjempesøt gul lue til 400 kr fra Billabong. Det var koselig å være hos Ola i dag, litt rart siden vi ikke hadde sett hverandre på ei stund, men det skal jeg ikke skrive mere om : )

Siden jeg er hos mamma nå så har jeg ikke overføringskabelen til kameraet mitt, så det kommer bilder fra halloween festen og av lua senere !
Nå må jeg gå å legge meg, jeg er trøtt.

xoxo

2 kommentarer:

THE FASHIONISTA sa...

filmen hørtes skikkelig creepy ut :O

Julie sa...

ja, den var det : o