fredag 27. februar 2009

Jenter, dere har min fulle medlidenhet på dette

Jeg har aldri skjønt det når venninnene mine har snakket om mensensmerter. Mensen har jeg hatt kjempelenge, men det har gått smertefritt for seg. Inntil i går kveld. DA skulle jeg begynne å de mye omtalte smertene, flott! Jeg hadde så utrolig vondt i magen at jeg lurte på om den skulle eksplodere. Det føltes ut som om det var en stor jern-kule som lå inni magen min, og prøvde å sprenge hele greia i fillebiter.
Det funket ikke å ligge på ryggen, på siden, og hvertfall ikke på magen. Det eneste som funket litt var å la være å puste, men det var jo ikke bare bare.
Jeg vet at jeg kan ta tabletter mot sånt, men jeg liker ikke å ta tabletter. Så jeg hørte at det går an å ligge på ryggen, legge begge hendene nederst på magen og puste rolig inn og ut, ikke med brystkassa, men slik at du kjenner at du får luft ned i magen. Og det skal visst hjelpe.

Har dere mens smerter?

xoxo

5 kommentarer:

THE FASHIONISTA sa...

Huff, høres utrolig ekkelt ut! Heldigvis ikke enda :-)

Anonym sa...

Jaaaa, tante gunn kommer på besøk med masse smerte hver måned :- (

Anonym sa...

Sv; så fint at noen liker den :- ) Takk. Joda, vi var greit modne da vi oppfant gunner'n ja.

Andrea sa...

: - / kjipt med slike greier.
Har nok smerter jeg også -.- '

Julie ps sa...

de smertene er noen av de verste ;s

sv; hehe, og hun liker deg :-D selv om foreldrene våre var dårlige til å finne på navn xp