torsdag 26. februar 2009

Jeg har så mange filmer å se!

Det er så mange bra filmer som går fortiden. Det er vanskelig å velge hvilke man skal bruke pengene sine på, eller hva synes dere?

Nå som jeg sitter å spiser appelsin kom jeg på at på søndag skal jeg mest sannsynlig på kino å se filmen "Appelsinpiken" med en kompis. Jeg vet ikke presis hva den handler om, men da blir det kanskje mer spennende når jeg ser den ?

Trykk HER for å se trailer.

Appelsinpiken handler om en ung mann, Jan Olav, som en dag møter en helt spesiell pike på trikken. Hun har rød kåpe og bærer en stor pose appelsiner i armene. Han blir stupforelsket, men hun forsvinner med ordene "vi ses".Han starter en jakt som fører ham gjennom et vinterkaldt Oslo og til fargesprakende Sevilla, hvor trærne er fulle av appelsiner. Samtidig møter vi Georg, en ung gutt som går alene på ski over vidda. Med seg i bagasjen har han et teleskop og et ti år gammelt brev fra faren, et brev som han nettopp har fått. Georg jakter på en komet, og møter i stedet Stella. Men Georg har vanskelig for å forstå sine egne følelser og hva som skjer med ham. Disse to forskjellige historiene veves i hverandre. Begge forteller om tilfeldige møter som blir avgjørende for livet.
- filmweb.no

En annen film jeg også vil se (med søstra mi denne gangen), er ORPS. ORPS folka har dratt inn over en halv million seere i programmet som gikk på NRK på lørdager.

Trykk HER for å se trailer.

ORPS -The Movie handler om vennegjengen Ikko, Amalie, Babb, Murmel og Ling som spiller i Gamle Tomter musikkorps. Det nærmer seg årets store begivenhet, nemlig Norgesmesterskapet. Det er korpstur! Og med det muligheten for å få seg kjæreste! - Det er i alle fall målet for den skravlete, utålmodige og sprudlende Amalie. Ling på sin side håper hun endelig blir oppdaget for sitt store talent - mens Ikko håper at Ling oppdager HAM. Og muligens klarer Murmel å spille en hel sang uten å besvime og den stille og beskjedne Babb klarer å få sagt i fra en gang for alle hva hun synes om mobbing?

Men det er én stor ting, eller nærmere bestemt en person, som står i veien for dem: Dirigenten deres, den berømte kornettisten Elsebeth Bull. Elsebeth er en svært ondskapsfull og manipulerende dame som på en sleip måte bestemmer seg for å få gjengen ut av korpset. Hun vil vinne NM og ingenting skal stå i veien for det. Ikko, Amalie, Babb, Murmel og Ling finner seg ikke i den urettferdige behandlingen og bestemmer seg for å danne sitt eget korps, "ORPS", og sammen med guttejenta Jannik og korpsets tidligere dirigent, den eksentriske Morris, tar de opp kampen om NM-tittelen.

Tittelen skal vinnes, den henger jo så høyt. Og som Ikko selv sier det: "Når ble det nerdete å spille i korps lissom?"
- Filmweb.com

Jeg har sett litt på det programmet med Martine, lillesøstra mi. Og jeg må innrømme at jeg ler som bare det. Dirigenten er så utrolig fæl, det skulle ikke gått an, det er en person der, som jeg fortsatt ikke har funnet ut om er gutt eller jente også er det den klengete jenta som på død og liv ville bli kjæreste med.. ja, alt som rører på seg egentlig.

Har dere noen filmer dere vil se?

xoxo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei søta. Hvor har du kjøpt den jakken/kåpen du har på headern din? Lenge siden du kjøpte den? I likeee : )

Julie sa...

Hei : - ) den kjøpte jeg på Zara i Berlin i september.

THE FASHIONISTA sa...

Haha, jeg kan ikke fordra stygge Elisabeth i Orps, så jeg gidder ikke se på det, for jeg blir bare sur xD Jeg vil se "Han er faktisk ikke interessert", "Bruder i krig" og "confessions of a shopaholic" når den kommer ut :-)