torsdag 22. januar 2009

Til dere kjente bloggere

Som mange andre, leser jeg også bloggene til for eksempel Ida Wulff, Marie Amanda, Annais osv. Det er så mange flere blogger jeg leser, men jeg kan ikke skrive ned alle, så for all del ikke føl dere glemt søtiser. I tillegg følger jeg med på http://www.blogg.no/ over hvem som er på topp. Når jeg leser blogger pleier jeg ofte å kommentere, og da ser jeg gjerne hva andre har kommentert før meg. Og da kom jeg til å tenke på en ting. Jeg har aldri sett noen av de mest kjente bloggerene kommentere bloggene til andre, ikke en eneste gang. Gjør de det ikke, eller er det bare jeg som leser feil blogger?

For å klarte så høyt opp på stigen må de ha vært på det nederste trinnet en gang. Hvordan skulle de klart å komme seg til topps hvis det ikke hadde vært for alle kommentarene fra de som leser bloggene deres hver dag? Det hadde nok ikke gått.

Tenk dere hvor gøy det hadde vært om hele topp 10 lista fra blogg.no hadde kommentert dette innlegget, det tar de ikke 2 minutter engang, men likevell så kommer det aldri i verden til å skje.

xoxo

26 kommentarer:

Julie ps sa...

det har æ faktisk ikke tenkt på, men når du skriv det! SÅ nei det gjør kansje ikke det, hm.

Anonym sa...

kommentar.

Anonym sa...

jeg kommenterer mange blogger jeg synes er interessante. men selvfølgelig må jeg prioritere å svare på kommentarene på min egen side først og fremst :)
du er nok inne på feil blogger.

Anonym sa...

Tror du har bommet veldig, jeg kommenterer til maange! Og svarer alle ;) regner med du ikke mente meg uansett :D

Unknown sa...

Så søt du er snuppa;) Det hender jeg kommenterer, men har som regel ikke tid. Det tar mye tid å svare på alle spørsmålene leserne mine har + at jeg må oppdatere bloggen + lage musikk, delta i TV show, gjøre intervjuer, trene, være med venner, danse ++... Tips for å komme høyt opp på listen og for å få mange lesere.. Vær en ivrig blogger. Skriv ofte innlegg og skriv om ting som folk bryr seg om;)

Tonje Holm sa...

Jeg er enig :) Se på Marie Amanda, hun svare jo kun på sin egen, slik at det ser ut som hun har enda flere kommentarer. De mase og kjaser om at de vil at folk skal kommentere, men de svarer jo aldri. Toroborgen er vel værst på dette området :)

Anonym sa...

Tror det er to ting som skjer angående dette i grunn.

1. Populære blogger har endel lesere, og det blir da en STOR jobb å kommentere hos alle. Dermed "vises" vel kommentarene fra disse bloggerne mindre enn hva som kanskje er rettferdig.

2. Noen bloggere slutter å kommentere hos andre når de føler seg "store". De ser ikke behovet lenger.

Til mitt eget forsvar kan jeg si at jeg ikke føler meg som en "stor" blogger, og stresser ikke særlig med å få den tittelen heller. :) Og jeg kommenterer ofte rundt omkring. Når jeg har tid, selvfølgelig, og når jeg finner et innlegg jeg mener er verdt å kommentere. Jeg kommenterer ikke bare for å kommentere heller, det ville jo ikke gitt noen glede. :)

Anonym sa...

Well done, Juliepia... Her gjorde du et riktig godt mediestunt selv!

THE FASHIONISTA sa...

haha, så sant, så sant, julie :D

Anonym sa...

hmm, hva skal jeg komentere da? Jeg prøver å kutte ned på å sitte på datan, så jeg blogger, skrur av pcen. Nå har du ivertfall en komentar :-)

Juna sa...

Jooo, de store bloggerne kommentere også på små blogger.
Jeg har fått søte kommentarer av både BEA og MarieAmanda.

Anonym sa...

Jeg er helt enig med deg! Toroborgen er nyttesløs på dette området. Jeg kommenterte engang på Ida Wulff sin blogg, og hun svarte på min blogg! Marie Amanda velger derimot å svare på sin blogg. Og jeg syns det er litt taktisk av henne! For da må folk gå tilbake til bloggen for å se om de har fått svar av henne, men samtidig er det jævlig sleipt. hehe.

Bra blogg!

Anonym sa...

sv: mm, jeg elsker sånne små ting :D
så sinsykt søt blogg du har btw :)
linker deg

Anonym sa...

Værsågod! Og god helg!

Anonym sa...

Det var det jeg tenkte også! Alltid gøy med audition.

Anonym sa...

sv: hihi :)
likte bloggen din kjempe godt

Anonym sa...

grunnen til at de kjente bloggerne ikke er på listen er fordid e ikke bruker blogg. no. slik som marie amanda har jo bare .com :)

Anonym sa...

Drea har kommentert på min i tide og utide fra jeg var helt ny blogger, og allerede da var hun blant de aller største. Så jeg tror hun er akkurat like snill og søt som hun alltid har vært, og heldigvis tar hun seg tid til andre blogger også :D

Ida W. har kommentert på min et par ganger også, men jeg skjønner at hun ikke har tid til å kommentere til halvparten av alle som skriver hos henne i løpet av en dag. ^^ Er jo forståelig at de ønsker å heller bruke tid på sin egen blogg, pluss at alle rett og slett ikke har tid til å sjekke innom alle verdens blogger.

Anonym sa...

tnaw , så søt du er . Når du sier sånn og jeg setter veldig pris på det du da til meg !! :-D <3

Anonym sa...

Jeg synes at du har en fin blogg=) Jeg har heller ikke sett noen på topp lista skrivd på sider til de som har en blogg som er mindre "populær" :P
men, jeg har jo ikke sett etter på alle blogg sidene som finnes;)

Anonym sa...

helt enig! ser aaldri de kommentere. Men kjempe fin blogg søta, og takk for kommentar på bloggen min <3

Thea sa...

Jeg er helt ening. Andri sett de kjente bloggerne komentere andres blogger. Men kanskje de komentere på blogger som er kjente.

Anonym sa...

Hei! Jo, jeg har skrevet det, så tusen takk! :D

Forresten, Maddi svarte på en kommentar jeg skrev i stad, så hun er en snill famousblogger! :P

Anonym sa...

ENIG.

Piece sa...

Oh dear, I have to write English because of my english teatcher.. but well I have always wondered if the most popular bloggers comment other blogs? Some of them says that they haven't got time, but if you got time to blog, you have time to comment!

Julie, you ask the right question, thumbs up.

Piece

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra