fredag 9. januar 2009

Elsk deg selv for den du er

Mange har et elsk/hat forhold til kroppen sin. Spesielt jenter.
Hvis du er fornøyd med hvordan den nye toppen sitter på deg, eller hvordan håret ditt legger seg så fint når det er nyfønet den ene dagen, og synes alle toppene du har får deg til å se feit og flatbrystet ut, og at håret ditt er fett og ser ut om en klyse med tang på hodet ditt dagen etter, så trenger du ikke å fortvile, for det er helt normalt.

Jeg er en sånn person som ofte ser meg selv i speilet, og misliker det seg ser, men når jeg doller meg opp 100% kan jeg se helt ok ut.
Jeg skal prøve å bli bedre til å ta til meg komplimanger, og slutte å tenke så negativt om meg selv. Her er noen tips til hvordan man kommer i gang:

1. Du trenger ikke å se ut som en modell for å være pen, så ikke sammenligne deg med de.
2. Fokuser på det du har istedetfor det du ikke har.
3. Sett pris på kroppen din. Få nok søvn, trim, og spis sunt.
4. Ikke sammenligne deg med venner. Du har nok noe som de ikke har.
5. Ta imot komplimanger, og tenk at det er en grunn til at de sier det.
6. Ikke se på deg selv på så nært hold, det er uansett ikke slik andre ser deg. Kanskje de små porene, eller den lille kvisa i panna ikke er en god nok grunn til å bli under dyna.
7. Ta bilder av deg selv når du er på ditt beste, og se på de når du føler deg som ett sumpmonster.
8. Ikke legg ut om hvor stygg du synes du er hver dag, du blir ikke penere av det.
9. Du blir heller ikke penere av å rakke ned på andres utseende
10. Husk; du er one of a kind, vær fornøyd med den du er.

Se på listen jeg lagde til dere, og fortell meg, hva er det dere liker best ved dere selv?

Ide til tema; Bea's blogg

xoxo

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg liker best øynene mine, og munnen min.

Anonym sa...

Mange gode tips der! God morgen, for resten :-)

Anonym sa...

Fra Bea's blogg? ;p

Julie sa...

Jeg kopierte ikke lista hennes, og heller ikke innlegget, men det var ett bra tema

Mari sa...

Veldig bra innlegg, Julie. Det får en virlelig til å tenke over seg selv ;p <3