torsdag 20. november 2008

Her kommer vinteren, her kommer den kalde fine tiden

I dag har jeg en del bilder til dere, og mye forskjellig å skrive om!


Jeg kan begynne med skolen. Jeg forsov meg i dag, faktisk så klarte jeg å slå av vekkeklokken i søvne, men papppa vekte meg og kjørte meg til skolen. Vi hadde matte fagdag i dag, og skulle gjøre en 10. klasse eksamen to-og-to som var delt i to deler. En del hvor man ikke fikk bruke hjelpemidler og en hvor man fikk det. Etterpå fikk vi et hefte med vurderingskriterier og skulle rette eksamenene til hverandre. Jeg fikk 5 ! Tror mamma og pappa ble fornøyd hvertfall. Håper det!

Da jeg kom hjem så jeg litt tv og ordnet meg, fordi jeg og pappa skulle på restaurant med 3 av kollegaene til pappa.



Restauranten vi dro til er en ny restaurant ved bybrua som heter Bryggen asian cooking. Det var utrolig fint der. Minnet veldig om KOS i byen, og Dinner i Oslo hvis noen av dere har vært der? Pappas kollegaer var veldig hyggelige. Vi måtte snakke engelsk hele tiden da, siden det var en av de som var britisk.



"Her kommer vinteren, her kommer den kalde fine tiden" er starten på refrenget til sangen som ble spilt inn av Ingrid Olava på P3 i påsken 2008, men er orginalt gitt ut av Jokke og valentinerne i 1991.


Jeg er helt hekta på den, og jeg må innrømme at jeg har hørt litt på P3 istedet for bare Energy. Mange i klassen går rundt å synger på den, så jeg har den på hjernen hele dagen.
http://www.youtube.com/watch?v=uovQlEOYB30
Har du hørt sangen, isåfall, liker du den?



Nå er gatene i Trondheim dekket med snø. Hvit, kald snø. Det har vært snøstorm i stortsett hele dag, men de få gangene det ikke har vært det og vi faktisk har fått sett oss litt rundt etter at snøen har lagt seg var det veldig fint.

outfit 1: Jakke fra zara, lilla genser fra wow, genser fra bikbok.
outfit 2: lue fra Nikita, jakke fra Helly hansen, bukse fra Zara, sko fra Roots.
Ingeborg har lue fra Burton, jakke fra Carlings, bukse fra Champion og sko fra Timberland tror jeg.

xoxo

2 kommentarer:

Marie sa...

Så flink du er til å blogge, Julie. Oppdaterer masse, og skriver kjempebra. Fortsett slik. Elsker forresten når du har antrekksbilder, noe som du har ganske ofte. Du har så fin klesstil!

THE FASHIONISTA sa...

Jeg må bare slenge meg med på det Marie sa jeg :- D det er jo så bra når du oppdaterer flere ganger om dagen!