onsdag 25. mars 2009

Jeg stresser sånn..

Som flere i 10ende på min skole sikkert er, så er jeg utrolig sliten. Jeg har utrolig mange innleveringer, prøver, tentamener osv som tar opp all energien min. Det er den energien jeg burde brukt på be praktfulle vennene mine, og familien min, og bloggen da. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg må sitte her som en å annen nerd å gjøre lekser hele dagen.
Jeg blir alltid så overrasket over hvordan lærere kan gi oss haugevis med lekser, og ikke skjønne at vi får like masse lekser i minst 5 fag til.
I en alder av 15 år føler jeg meg som en voksen. En voksen med regninger å betale, skatt, barn som skal i barnehagen, middag som skal lages, en mann som skal ha sin oppmerksomhet og ikke minst en jobb. Jeg har jo ikke noe av det der, så hvorfor føler jeg meg så stressa da?

Denne uka tror jeg er den mest slitsomme jeg har vært med på på lenge. Selv om jeg blir ferdig med en tekst, så føler jeg ikke at det hjelper, for jeg har så mye igjen. Og jeg har ikke orket å glede meg til sommerferien en gang, for jeg vet at det er så mye hardt skolearbeid jeg må gjennom først. Jeg får lyst til å slutte på skolen og reise til syden.
Jeg må virkelig lære meg å finne en balanse i alt styret, slik at jeg slipper å tippe helt over når det blir for mye.

Det værste er at det kommer uker som blir verre enn denne.

Har dere noen sånne uker?

xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra blogg du har :)

THE FASHIONISTA sa...

Jaaa, akkurat som du har det nå! Det er så utrolig sykt at det blir bare lekser, lekser, lekser helt frem til sommerferien :O