onsdag 14. januar 2009

Når man kan leve evig, hva lever man for?

Det er et godt spørsmål. Tar man ting mer for gitt når man slipper å "leve i nuet" ? Jeg tror at hvis jeg hadde levd evig, og for eksempel gått tiende klasse om og om igjen, så hadde jeg nok ikke gjort leksene mine så nøye, og prøvd så hardt å komme inn på en bra videregående. Eller hadde jeg det? Dette ble vanskelig.
Det er jo forskjellige måter å leve evig på. Man kan leve som en vanlig person, og stoppe opp på en viss alder å gjøre om det året til en evighet. Man kan leve, og bare bli utrolig gammel og skrukkete. Eller så kan man leve, stoppe opp på en viss alder og ikke få dø/gå videre før man har oppnådd en spesiell ting.
Jeg ville nok valgt det første, da hadde jeg hvertfall kunnet hele tiende klasse pensumet til slutt. Men hvor kjipt hadde det ikke vært om jeg hadde fått meg en kjæreste, for da hadde jo han vokst fra meg.

Hvis jeg skulle levd evig, måtte jeg ha hatt en å leve det sammen med.

Dette ble vanskelig, så jeg tror ikke jeg klarer å skrive mer nå.

Hvis du hadde levd evig, hva hadde du levd for?

xoxo

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror det hadde blitt utrolig kjedelig å leve evig. Vi kan lage oss romantiske forestillinger om at man kunne reist rundt og reddet verden, men det hadde jo blitt veldig ensomt...det hadde blitt litt som å gå rundt og rundt på en skøytebane og ikke engang vite hvor mange runder du skal gå...

Julie ps sa...

bra sagt pappa meland, tror også det ville blitt ensomt. men jeg tror jeg bare ville levd for livet på en måte, veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det! men et godt spørsmål, som det kansje er vanskeli å finne svar på.

Julie Abelsen sa...

Jeg tror ikke jeg ville levd evig :P

THE FASHIONISTA sa...

jeg er måtte nok også ha hatt noen å leve sammen med, hvis jeg skulle levd evig, men det hadde nok blitt skikkelig kjedelig og ikke ha en grense/frist i livet ;p

Kristine sa...

Om jeg skulle klart å levd evig måtte kjæresten min gjort det samme :)