lørdag 27. desember 2008

Julie's jul : - )

JULAFTEN: Da våknet jeg tidlig, siden jeg skulle se Tre nøtter til Askepott, etter det brukte jeg flere timer på å ordne meg. Da jeg, pappa og Martine endelig var klare til å dra kjørte vi til kirkegården å la på blomster på grava til oldefar, så kjørte vi videre til bestemor og bestefar. Der var hele pappa's familie, klare til å åpne pakker og spise middag. Først spiste vi den julemiddagen vi alltid spiser der; ribbe osv og fruktsalat til dessert. Det var veldig godt, og jeg ble stappmett. Da var det endelig tid for å pakke opp gaver. Ja, det er noe jeg gleder meg mye til. Alle fikk veldig mye fint. Jeg kan ikke skrive opp alle gavene mine, men jeg kan skrive opp det jeg fikk fra mamma og pappa da; fra pappa fikk jeg og Martine WII + WII sports, og fra mamma fikk jeg utrolig søte kopper, fat, flere fat og julepynt fra Karen Bit Veile. Etter oppakningen slappa vi bare av, spiste diverse kaker som bestemor hadde bakt osv.

1. JULEDAG: Da våknet jeg også tidlig, siden jeg, pappa og Martine skulle til bestemor og bestefar for å spise frokost/lunch/middag. Jeg tror vi spiste omtrent hele dagen. I tilegg til de som var der dagen før kom også Bjørn, Monica og Alexander. Alexander (4) og Eline (4) er så søte, hvertfall når Eline kommer å spør Alexander om hun kan få sitte på fanget hans, og da satt hun jammen meg der gjennom en hel film, ga han klem og greier.

2.JULEDAG: Nok en dag hvor vi våknet tidlig. På 2. juledag i min familie har det vært tradisjon siden jeg var liten å dra opp i Estenstadmarka å ake. Det har vell vært like gøy hvert år, og gått smertefritt for seg, kanskje utenom det året da jeg og pappa krasjet i en som satt i rullestol. Haha. I år var det ikke snø oppi der. Eller, jo, det var jo snø, men noen hadde tatt av litt med strø'inga, så det gikk ikke an å ake der. Vi gikk opp til hytta i stedet, og gikk ned igjen etterpå. Etter akinga/tur-gåingaen er det også tradisjon at alle drar hjem til oss å spiser lunch. Alle kom, utenom Morten, Lena, Eline og Nikolai som heller ville sove hele dagen enn å være med på tradisjons-greiene. Helt til slutt, altså kl 19:00 skulle pappa ha vorspiel, så jeg og Martine gikk ned i kjelleren å spilte WII helt til vi sovna.

3.JULEDAG: Den dagen slapp jeg heldigvis å våkne så tidlig, da sov jeg faktisk helt til kl 15:30 eller noe sånt. Da var det rett i dusjen, og så videre til Morten og Lena for å spise bacalao. Det var koselig å være der, spesielt siden vi har så søte søskenbarn. Jeg og Martine lekte gjemsel med småbarna, og ellers satt jeg bare å spilte på Nintendo DS'en til Martine.

4.JULEDAG: Oi, det er jo i dag. Jeg har mistet helt telling på dato, dag, antall "juledager", klokkeslett osv. Nå er jeg hjemme hos mamma. Hun er i kjempe-godt humør og springer fram og tilbake med ting. Inn og ut av bilen. Hun holder visst på å flytte. Jeg og Martine sitter bare i sofaen og ser på den siste Harry Potter filmen vi. Tror vi skal i Tyholttårnet senere i dag, det blir nok hyggelig, desuten er jeg ganske sulten.
Jeg er kjempefornøyd jeg. Jeg har fått vært med mange menesker jeg er glad i, fått mange fine gaver, og fått pynta meg 4 dager på rad : - D
Julaften outfit: kjole fra Zara

Hvordan har jula deres vært? fikk dere noe fint?

xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du var virkelig nydelig med de krøllene! Klem

Anonym sa...

Hmmmm, sove hele 2.juledag stemmer nok ikke helt ;-)