onsdag 26. november 2008

One down, three to go

Nå har jeg nettopp blitt ferdig med norsk tentamenen min. Den var ganske enkel egentlig. Jeg skrev et essay om påvirkning -> gruppepress. Det var lett å skrive om. Selvom det var en saktekst som skulle inneholde fakta så var det ikke på samme måte som om jeg skulle ha skrevet om en kjent person eller noe sånt. Jeg kunne tenke mer selv hva jeg skulle skrive uten å ha måttet søke opp masse fakta i forveien.

Jeg skrev 4 sider og ble ferdig ganske tidlig, det er fortsatt en del som sitter igjen på skolen. Stakkars folk.
Har dere hatt tentamen i dag? Isåfall, hvordan gikk det?

Kl 18:00 skal jeg opp på skolen igjen, og da skal pappa også være med. Vi skal på mimre-kveld fra Tysklands-turen klassen min var på i september. På den 5 dager lange turen fikk alle elevene oppgaver. Noen skulle ta bilder, skrive dagboktekster, lage et foredrag på enten engelsk eller norsk, lage en DST (Digital Story Telling), lage en PowerPoint eller lignende. Så i dag skal noen av elevene vise fram det de jobbet med på turen.
Jeg og Ingeborg skrev dagboktekster fra en mann som levde under 2. verdenskrig sitt synspunkt. Vi slapp å lese det opp, og det var heelt greit!

Får se om jeg gidder å legge ut bilde av dagens outfit i dag, isåfall må jeg ta det først, og legge det inn på datan.

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

hadde nynorsk i dag, følte det gikk bra. Vi måtte svare på 9spørsmål. Bra blogg :)