mandag 3. november 2008

Hospitering på ringve


Jeg og Ingeborg møtte opp kl 09:00 på Ringve vgs. De fra B basen som også skulle hospitere hadde allerede kommet.

Der ble vi hentet av ei dame som visstnok var inspektør der for å få litt info om skolen og om hospiterings-dagene. Når hun var ferdig kom fadderene våre.

Jeg var sammen med ingeborg og vi fikk ei som het Lena og en gutt som jeg ikke fant ut hva het til fadder, vi var mest med Lena da.

Lena var veldig hyggelig og viste oss rundt på skolen og sånt. Skolen var ganske stor, men kantina var alt for liten i forhold til hvor mange det var på skolen. Etter omvisninga var vi med klassen i norsk time. De hadde framvisning om reklame, det var ikke så forferdelig spenende å se på da men, timen varte ikke så lenge da så. Så var det endelig friminutt, de hadde mye bedre kantine enn oss. Der kunne man kjøpe osteloff, godteri, brus osv. Den siste timen var naturfag. De hadde ikke noe lærer, så de bare satt der å øvde til en prøve. Da var dagen ferdig og vi kunne dra hjem, for så å komme tilbake kl 12:30 i morgen.
Det som var veldig forskjellig fra us (ungdomsskolen) var at de kunne gjøre omtrent hva de ville. I vår klasse drakk de brus, spiste godteri/mat, hørte på musikk uten headsett, snuste osv. Det hadde vi aldri i livet fått lov til på vår skole. I tillegg så var de mye dårligere enn oss på å gi tilbakemeldinger på framføringer. På vår skole er de så nøye på sånt. Hvertfall i min klasse.
Har dere vært på hospitering enda? Isåfall, hvordan gikk det?
Jeg tror ikke jeg skal begynne på Ringve, men jeg må innrømme at det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Fadderene tok godt imot oss, og skolen virka grei. Nå har jeg hørt så mye dårlig om Strinda at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne jeg. Vurderer faktisk Brundalen, den har jeg bare hørt bra ting om. Jeg finner vell ut av det etterhvert håper jeg.
xoxo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heia! Høres ut som om kravene til hva dere skal bidra med på skolen ikke akkurat skjerpes på vgs! Også jeg som trodde at det var i ungdomsskolen lærerne sliter med disiplinen. Snus i timen liksom.... Jeg kan ikke forestille meg at det er slik på Strinda---???? Er det sånn der også? Det var det i alle fall ikke da jeg gikk der...

Julie ps sa...

hørtes egentli sjikkeli artig ut å gå dær da! :) blir jo bare vanskeligere og vanskeligere å velge skole joo, hjeeeelp! -.-

Julie sa...

Nei, det er skikkelig chill der. Haha, nei, us er ikke noe i forhold til vgs.
Det er nok sånn på alle vgser.